پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 150654
تورم کاهش يافته يا قيمت‌ها ديوانه شده‌اند؟!
تاریخ انتشار : 1393/12/10 09:26:18
نمایش : 1475
يک روزنامه حامي دولت از «ديوانه شدن قيمت‌ها» خبر داد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از روزنامه آفتاب يزد در گزارشي نوشت: قيمت‌ها باز هم ديوانه شدند، ديوانگي در بازار لبنيات و سرکشي قيمت شير که اين روزها سهم حداقلي در سبد غذايي خانوار دارد. بازار راه خود را مي‌رود اين نه براي امروز بلکه براي ديروزها هم صدق مي‌کند يعني همان زماني که ستاد تنظيم بازار نرخ شير خام را از ابتداي سال افزايش داد و مصوبه آن لازم‌الاجرا. توليدکنندگان اما اعتنايي به اين مصوبه نکردند و قيمت خريد شير افزايش نيافت تا در نهايت خريد تضميني در بازار شير مطرح شود.

گراني ابتداي سال هم که در راستاي اجراي فاز دوم هدفمندي و جبران افزايش قيمت حامل‌هاي انرژي بود. شير باز هم گران شد اين بار به بهانه افزايش نرخ شير خام. سازمان حمايت هم هشدار داد که افزايش قيمت غيرقانوني است و برخورد مي‌کند، هشداري که نه تن توليدکننده‌اي را لرزاند و نه تاثيري بر قيمت شير و برخي از محصولات لبني که افزايش قيمت را تجربه کرده‌اند داشت. به هر حال معاون بازرسي سازمان حمايت از مصرف‌کنندگان بر حسب وظيفه، افزايش قيمت لبنيات به هر بهانه‌اي را ممنوع دانست و گفت اين سازمان با متخلفين برابر قانون برخورد مي‌کند.

اين روزنامه با مرور سخنان دبير انجمن صنايع لبني مي‌نويسد: با توجه به اتفاقات رخ داده در بازار و افزايش قيمت شير و لبنيات و صحبت‌هاي باکري بايد منتظر افزايش مجدد قيمت‌ها در بهار سال ۹۴ باشيم چرا که بر اساس قانون بودجه سال ۹۴ قيمت سوخت از ابتداي فروردين افزايش خواهد يافت.

ساير افزايش قيمت‌ها را هم که در نظر بگيريم به اين نتيجه مي‌رسيم که انجمن صنايع لبني از همين امروز مشغول نوشتن درخواست خود مبني بر افزايش قيمت‌ها هستند. درخواستي که در صورت اجابت نشدن به صورت غيرقانوني عملياتي مي‌شود.

اخيرا مراکز آمار دولتي اعلام کرده بودند که نرخ تورم در بهمن به نسبت ماه قبل به صفر رسيده و به نسبت سال گذشته نيز ۲۴ درصد کاهش يافته است.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html